1:A Poesihäfte "Betraktelser ur vardagen"

 


I mobilen har jag över 10 utställningar som inväntar på att läggas in på bloggen.

Det har varit en hektiskt tid för mig, men sakta börjar jag att hinna ifatt och suget efter att skriva om konst och utställningar har tittat fram...

För ett tag sedan bjöds jag in för att utbildas till konstkritiker, tanken var att jag som skribent skulle bli mer öppen, att våga ge ärliga recensioner på utställningar för att på så vis, driva på och utveckla utställningsscenen.

Var oerhört lärorikt, vi var ett litet gäng studenter som var utvalda av våra handledare på Universitetet runt om i landet och som utbildades av olika kända konstkritiker. 

Vi skrev, skrev och skrev samt ventilerade sönder utställningar på alla sätt och vis.. 

Kom hem och började skriva med skarpare syn....möttes av en svart storm som råder inom media, där man inte tillåts vara rak, skarp och öppen utan bara stryka medhårs...Kände att jag ville skriva ärligare, dock fick jag inte det.

Lade allt på hyllan då jag kände mig fången. Nu i efterhand förstod jag att jag var i en stark process och det hela slutade med att jag just slutade att skriva, tröttnade på utställningar, samtidskonsten and so on.

Nu känner jag vittringar och alla dessa utställningar som finns på mobilen skall snart få se ljuset, som en dokumentation att de berört.

Idag kom första Poesihäfte " Betraktelser av vardagen" som jag har skrivit. 

Alltid lika spännande att få hem publikationer. Poesihäftet är jag nöjd med. 

Kommer att ge ut fler och med andra poeter jag kommer att bjuda in. Mer info kommer.

Dock är första poesihäftet här, innehåller 15 dikter/poesi eller texter skrivna ur vardagen och om det vi kallar kärlek. Antal sidor: 44 sidor. Format: A5.

Kostar 99:-/st inkl porto.

Vill du beställa en går det bra att maila: curatornochkonstnaren@gmail.com

Det var detta för nu och håll utkik för snart uppdaterar jag bloggen med galet sköna utställningar jag har besökt!




Kommentarer

Populära inlägg