Ord i fält, Poesibok, Förhandsboka

 

Omslag, Ord i Fält, 2021.



Förord
Barndomsdrömmen är nu förverkligad. Poesiboken är skriven och nu skall den möta världen.
Min vision är enbart att bli klar med boken, en lång process som bevittnas av ord från mina anteckningsblock. Skriv dig hel var det en konstnär som sade till mig när jag inte hittade mitt nya hem, mitt nya jag och det nya kaos.. Nu är den här och kanske känner du eller någon annan igen känslan av att inte veta var eller vem man skall prata med om turbulensen som infinner sig i kroppen då man tror att allt hopp är utom räckhåll. Vi har alla varit där. Precis, varit där.

/Mimmie


ORD I FÄLT - POESIBOK, 249:- FÖRHANDSBOKA

Publiceras och skickas 25 februari 2021

ORD I FÄLT
är en löst berättande poesibok om en personlig resa genom skilsmässa, kärlek, förlust, kaos och om att vara människa i uppror för en stund. Detta är Mimmies första poesibok och ger en intim och fragmatisk bild av livet självt. Tillsammans med Zidi Holsters teckningar ur samma tidsperiod möts Mimmies poesi med Zidis teckningar för att vilja bli ett apologetiskt verk. Zidi som till vardag är konstnär tecknar  iakttagelser av människor på väg till eller från en plats på tågen i Skåne. 

Förhandsboka genom att skicka ett mail till: mimmiebon@gmail.com. Boken skickas den 25 februari 2021. Frakt tillkommer med 69:- om man vill få boken hemskickad. 


Leverans: Boken är signerad och kommer inslagen i silkespapper tillsammans med ett vykort ur bokens teckningar. Hämtningsställen: Går bra att hämta boken i Hässleholm, Kristianstad eller Lund!

Tack!


Mått: 148 mm x 210 mm
Sidor: 97
Pocketbok


Läs ex sidan 18-19, ur Ord i Fält, Poesibok.



Läs ex sidan 31-32, ur Ord i Fält, Poesibok.


Omslag, Ord i Fält 2021.




Kommentarer

Populära inlägg