Synopsis sammanhang

En enkel utställningsmodell. Det var dagens presentation. 

Tranans längtan efter sammanhang, heter min utställningsmodell.

Då Region Skåne har fått minskad kulturbidrag på 20 miljoner så är det nu ännu viktigare att bevisa varför kulturen är viktig och varför den behövs. Det är förbannat generöst att vi kan uppleva Nationalmuseums konst på våra resecentrum runt om i landet. Jag satte mig på ett Café och betraktade hur människor ser på Nationalmuseets utställning, Det offentliga rummet. Upptäckte att många tittade på den moderna konst, den som finns i mobiler. Självklart kan man göra det speciellt när man har tex Anders Zorn, Nils Kreuger, Jan Massys, Edgar Degas bakom ryggen mm..


Min vy från caféet.

Mestadels satt de konstintresserade så här..


Sedan bör jag tillägga att det finns fantastiska motiv att fotografera när man sitter på resecentrum, jag röstar för att ha en interaktiv tavla där vi kan lägga upp bilder ur det offentliga rummet som sker just nu och som raderas efter flödet... precis som sociala medier...

Härlig färgkombo som man möts av när man kommer ut från resecentrum.

Funderar på om jag hinner med att skriva Skåne...

Kommentarer

Populära inlägg